Feeds:
Posts
Comments

Archive for August 26th, 2011

bu şiş köfte/sahte kebap işine taktım galiba. sürekli yeni köfte kombinasyonları aklımda dolanıyor. bunu da Uğur tetikledi, “hani şöyle altına patlıcan söğürme yapıyorlar ya” diyerek. onun aklı, zaten, sadece kebaba ve mangala çalışır. bizimki gibi bir lokantanın, iflah olmaz çocuğu. tıpkı benim büyürken, evde pişen olağanüstü-sıradışı lezzetlere burun kıvırıp, komşulardaki dolma-köfte-kurufasulye gibi leziz ama sıradan/bilindik ev yemeklerine ağzımın suyunun akması gibi. gerçi ben çocukken de obur bir çocuktum, Uğur, sanırım, sonradan böyle oldu.


“söğürme ne ola ki?” diye sordum. ne de olsa kebap kültürüm zayıftır. yemesine bayılırım, ama ismini-cismini, nasıl-yapıldısını falan bilmem. tarif edince, hani Ali Nazik’in altında diye, bildim. yani bu sefer de oradan yola çıkmış olduk. 150 gramlık kocaman şiş köfteler bastık; önce ızgarada, sonra odun fırınında pişirdik. patlıcanları da közleyip, iri iri hafiften karamelize ettiğim soğan ve pul sarımsakların içine kattım. yeterince tuz, uzaktan limon suyu, tamam oldu. yanına ızgara biber, domates salsa, bir de soğanlı sumaklı maydanoz salata.

acaba bir kebapçı mı açsam?

Read Full Post »